Brno-střed nevyžaduje ve stavu nouze povolení u reklamních nosičů

Městská část Brno-střed nepožaduje v době nouzového stavu po provozovatelích podniků a obchodů, které mohou být otevřené, jindy nezbytné povolení pro umístění reklamních poutačů. V tiskové zprávě to uvedla mluvčí radnice Kateřina Dobešová. Podle ní mohou provozovatelé umístit reklamu například s označením výdejních oken nebo nabídky, kam potřebují. Musí být ale ohleduplní k nevidomým a nevytvářet jim bariéry.

Stav nouze vyhlásila vláda v první půli března kvůli šíření nákazy novým typem koronaviru. Zavedla také opatření, aby zpomalila šíření nákazy. Patří mezi ně například nošení roušek na veřejnosti, zákaz shlukování více než dvou lidí, zavření sportovišť, restaurací a obchodů s výjimkou potravin, lékáren a dalších výjimek. Například některé restaurace ale vydávají jídlo z okénka nebo ho rozvážejí lidem domů. “V poslední době se na radnici obracejí provozovatelé podniků, obchodů a také různých společností, které mohou mít v této době otevřeno. Mají dotaz na povolování reklamních nosičů, zpravidla takzvaných áček na ulici u svých provozoven. Označují tak výdejní okna, popisují aktuální nabídku nebo přístup pro zásobování a vstup pro klienty,” uvedla Dobešová.

K umístění reklamního nosiče musí mít majitel povolení silničního správního úřadu. “Aby městská část Brno-střed ulehčila stávající situaci jak podnikatelům, tak i občanům, rozhodli jsme, že po dobu vyhlášeného stavu nouze nebudeme tato povolení požadovat. Provozovatelé si tak informační a reklamní panely mohou snadno umístit u svých provozoven tak, jak potřebují,” řekla Dobešová. Doplnila, že by provozovatelé měli být ohleduplní k nevidomým a nevytvářet jim reklamou bariéry. “Nejlepší je umístit áčka ke zdem, ne do volného prostoru uprostřed chodníku. Není bezpečné je ani přivazovat lanky k pevným konstrukcím,” doplnila Dobešová.

%d blogerům se to líbí: